wtorek, 13 stycznia 2015

zupa mulligatawny

Tak jak obiecałam w niedzielnym podsumowaniu, publikuję dzisiaj przepis na świetną, pożywną zupę mulligatawny. Przepisów na nią w necie jest pełno, ja swoją zmodyfikowałam tak, żeby była jednak w wersji bardziej dietetycznej. Dla mnie ta zupa nadaje się idealnie na śniadanie, jako sycący i ciepły posiłek. Po takim śniadaniu jestem pełna energii i co dla mnie najważniejsze nie odczuwam głodu po godzinie jak to bywało w przypadku jedzenia owsianki na śniadanie :)


Składniki:
  • 1 szklanka czerwonej soczewicy
  • 1 cebula
  • 3 marchewki
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1 jabłko
  • 1 duży ziemniak
  • 1,5 litra bulionu
  • oliwa z oliwek
przyprawy:
  • 1/2 łyżeczki chili
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki kardamonu
  • 1 łyżeczka startego imbiru

Soczewicę dokładnie płukamy, następnie zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na min pół godziny, żeby napęczniała. Na patelni rozgrzewamy oliwę i dodajemy pokrojoną cebulę oraz przeciśnięty przez praskę czosnek i starty imbir, podsmażamy jakieś 2 minutki. Następnie dodajemy pozostałe przyprawy i dokładnie mieszamy. Zawartość patelni wrzucamy do garnka z gorącym bulionem, dodajemy soczewicę, pokrojoną w plasterki marchewkę, oraz posiekane w kostkę jabłko (które wcześniej należy obrać i oczyścić) oraz ziemniaka również pokrojonego w kostkę. Zupę należy zagotować, następnie zmniejszyć ogień i gotować ok 30-35 min. Po tym czasie zupę miksujemy i gotowe :)
SMACZNEGO!


26 komentarzy:

  1. ciekawy przpeis, jest to jakaś zupa 5 przemian? :)
    zapraszam: http://iluminatium-mundi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślinka cieknie na samą myśl ;)
    Uwielbiam soczewicę, w połączeniu z imbirem musi dawać niesamowity smak

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna jest ta zupka. Jadłam na wakacjach w dalekich stronach i się zakochałam :) Fajnie, że publikujesz takie przepisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny artykuł, fajny przepisik :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznaję szczerze, że nigdy nie jadłam zupki z soczewicy, ale po tych zdjęciach czas najwyższy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nazwa dość intrygująca, a sam przepis na zupkę wydaje się prosty. Być moze znajdzie zastosowanie w mojej diecie, zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry przepis, soczewica na ostro. Świetnie bilansuje dietę. Curry jako dodatek, pyszna kompozycja.

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie ostatnio caly dzien dynia, zupa dyniowa, dynia pieczona... chyba jesien daje sie we znaki :P:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie zupy <3 Zainspirowałaś mnie na dzisiejszy obiad :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Musze tego w końcu spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznam szczerze, że nie jadłam jeszcze zupy z soczewicy! Kolor ma fantastyczny i pewnie smak również :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy przepis - dziękuje i przetestuję go jutro

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że to jest trochę tak: 50% sukcesu to zakupy a 50% to zaopatrzenie naszej kuchni. Od dłuższego czasu walczę z nadwagą, która jest bardzo dokuczliwa i korzystam z różnych przepisów, które znajduję w necie np. ostatnio gotuję z kcalmar.com/blog i jestem zadowolona do tego ćwiczenia, mam nadzieję, że będzie sukces :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Dario, życzymy powodzenia w zmianie na lepsze! :)

      Zespół Hello Slim

      Usuń
  14. Wiedzieliście że hula hop poprawia metabolizm ?
    To tylko jeden powód dla którego warto ćwiczyć z hula hop , zobaczcie reszte :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hula hop to świetna zabawa nawet przed telewizorem, polecam ten rodzaj rekreacji :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię zupy tego typu, są aromatyczne i rozgrzewające, Pycha i zdrowa.

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie zupy wpisują się w mój aktywny tryb życia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. To świetna alternatywa dla owsianki której mój mąż pasjami nienawidzi a taką zupkę na pewno by zjadł

    OdpowiedzUsuń
  19. Ta zupa jest taka gęsta czy mi się wydaje?

    OdpowiedzUsuń
  20. Super przepis! Uwielbiam takie połączenia !

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo interesująca propozycja kulinarna ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...