sobota, 19 kwietnia 2014

bezglutenowe ciasto bananowe

Od kilku miesięcy jestem wielką fanką mąki z ciecierzycy, lub jak kto woli mąki z cieciorki. Skład takiej mąki jest bardzo prosty, ponieważ robi się ją ze poprzez mielenie ciecierzycy, można ją więc zrobić samemu w domu. Jednak ja należę do osób troszkę leniwych i kupuję ją w sklepach ze zdrową żywnością. Ciecierzyca również zagościła w moim menu, ale czasami za dużo z nią roboty, zwłaszcza wtedy, gdy zależy mi na szybkim i prostym posiłku. Dzisiaj przedstawiam Wam przepis z zastosowaniem właśnie tej mąki, ciasto jest bardzo smaczne, zdrowe i można zaliczyć je do ciast dietetycznych ponieważ nie zawiera glutenu, cukru i tłuszczu.


ciasto:
  • 100g mąki z ciecierzycy
  • 1 dojrzały banan
  • 1 mały gęsty jogurt naturalny typu greckiego (150g)
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżka odtłuszczonego kakao
  • 1 łyżka ksylitolu*

masa:
  • 1 jogurt naturalny (180g)
  • 1 dojrzały banan
  • 1 łyżeczka ksylitolu*
  • 1 łyżka żelatyny
  • 1/3 szklanki wrzątku

CIASTO: Banan, ksylitol i jogurt blendujemy na gładką masę, następnie wbijamy do tego całe jajko i dodajemy pozostałe składniki. Dokładnie wszystko mieszamy i przelewamy do silikonowej formy (ja użyłam keksówki o wymiarach 22x10). Pieczemy w 180 stopniach ok 40 min. Po upieczeniu i wystudzeniu ciasta, przekrawamy je wzdłuż. 
MASA: Żelatynę rozpuszczamy dokładnie we wrzątku i studzimy. Jogurt blendujemy z bananem i ksylitolem, następnie ubijamy mikserem. Schłodzoną, rozpuszczoną żelatynę powoli wlewamy do jogurtowej masy, dalej ubijając. Nakładamy masę na jedną połowę ciasta, przykrywamy drugą i wkładamy do lodówki na min. 30 minut.

* ksylitol można zastąpić innym słodzidłem (np. stewią, miodem, cukrem).



9 komentarzy:

  1. wypróbuje sobie to ciasto, bo akurat jestem na etapie usuwania glutenu z diety, znasz jeszcze jakieś inne przepisy bezglutenowe? bo z chęcią bym jakieś jeszcze podpatrzyła :P

    OdpowiedzUsuń
  2. W idealnym momencie trafiłam na Twoje przepisy. Dowiedziałam się, że niestety mój organizm nie toleruje glutenu i muszę jak najszybciej usunąć go ze swojej diety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to bardzo mnie to cieszy, bo w najbliższym czasie, pojawi się kilka sprawdzonych przepisów na bezglutenowe dania :)

      Usuń
  3. znam ten przepis ale ze zwykłą mąką, musze wypróbować z cieciorką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jeszcze nie probowalam :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. około ile taki jeden kawałek ciasta ma kalorii? Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dzielę ciasto na 8 kawałków, to jeden kawałek po przeliczeniu ma ok 70 kcal :)

      Usuń
  6. czym moge zastapic make z ciecierzycy? czy ryzowa lub amarantusowa sie nadaje?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...