poniedziałek, 6 października 2014

dieta 50 na 50 czyli odchudzaj sie co drugi dzien

Kilka dni temu skończyłam czytać książkę "Dieta 50 na 50, odchudzaj się co drugi dzień". Jest to kolejna pozycja na rynku dla osób które lubią diety :) Mnie ona niestety nie przekonała, nie jestem fanką diet. Według mnie nie ma drogi na skróty, nie ma co się oszukiwać. Jednak w tym poradniku znalazłam kilka fajnych przepisów i porad oraz motywacji do działania.

Wracając do książki i diety 50:50.



Dieta 50:50 opiera się na prostym założeniu:

"Spożywaj 500 kalorii w dniu obowiązywania diety (tzw. Dzień Diety) i jadaj wszystko to czego pragniesz, w dowolnych ilościach następnego dnia (tzw. Dzień Ucztowania)"

Książka podzielona jest na 6 rozdziałów:

Rozdział 1
Przedstawia szereg badań, które wskazują na skuteczność diety 50:50.

Rozdziały 2-3
W tych rozdziałach zapoznajemy się z Dniem Diety oraz z Dniem Ucztowania. Dzień Ucztowania nie jest do końca różowy jak mogłoby nam się wydawać, ponieważ na samym końcu dowiadujemy się, że musimy jadać uważnie, rozpoznawać sytość i to co w każdej diecie "jadać na małych talerzach" 

Rozdział 4
Ten rozdział najbardziej mnie zainteresował ponieważ przedstawia dosyć ciekawe przepisy kulinarne na niskokaloryczne dania obiadowe i przekąski. Zaletą tych przepisów jest ich prostota i szybkość wykonania oraz dostępność i cena produktów. Jestem pewna, że z niektórych w przyszłości skorzystam .

Rozdział 5
Poświęcony jest aktywności fizycznej, która ma wspomóc dietę. To co spodobało mi się w tym rozdziale to naprawdę dobrze opracowany plan aktywności fizycznej, gdzie stopniowo zwiększamy liczbę kroków wykonywanych w ciągu doby.

Rozdział 6
Ostatni rozdział, z którego dowiadujemy się jak utrzymać obniżoną masę ciała.

Książka jest ciekawą pozycją dla osób  które chcą jeść świadomie, kontrolować spożywane porcje oraz zwiększyć aktywność fizyczną. Warto jednak pamiętać, żeby przed zastosowaniem jakiejkolwiek diety skonsultować się ze specjalistą w celu sprawdzenia czy nie ma u Was przeciwwskazań do jej stosowania.

Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Vivante

8 komentarzy:

  1. jak dla mnie tragedia!! 500kcal przeciez to jakas masakra nic nie zastapi nam racjonalnego zywienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakie "500" ? ma być 23-35 % normalnego dnia, czyli jeśli jadasz około 2500 kcal na dzień, to chudy dzień to 875 kcal.
      ale tutaj jeszcze inaczej jest to przekazane - http://www.atlasdiet.pl/50na50.php i ta wersja mi się naj podoba 1000/2500 :)

      Usuń
  2. Też nie jestem przekonana do tego typu rozwiązań... Prosta droga do bulimii niestety.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam do nowo powstałego spisu blogów o odżywianiu, fitnessie i zdrowym stylu życia. Dodaj swojego bloga już dziś -> FITNESIAKI

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm dziwna ta dieta, jakoś nie przekonuje mnie do siebie i te reguły też nie wydają mi się fair wobec naszego ciała, zdrowia i samopoczucia. wolę po prostu zdrowo jeść i wrzucić więcej sportu. ale wpis ciekawy :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. a możę akurat to jest jakiś sposób na super sylwetkę? może nie na każdego zadziała, a może na większość właśnie zadziała taka dieta :)

    Pozdrawiam

    fitfunmamarun.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. w każdej cud diecie jest jakieś ziarno prawdy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...