piątek, 18 maja 2012

sok z buraka

Kiedy kilka miesięcy temu postanowiłam się zdrowo odżywiać, zaczęłam na ten temat bardzo dużo czytać. Codziennie przeglądam kilkanaście stron o zdrowym odżywianiu w internecie, kupuję gazety o zdrowiu. Czytam, dokształcam się w tym temacie. Próbuję różnych przepisów, często wymyślam własne. Ostatnio natknęłam się na artykuł o burakach i postanowiłam zrobić sobie sok z buraków. Na początku chciałam iść na łatwiznę i kupić gotowy w sklepie, ale po przeczytaniu etykiet, zrozumiałam, że nie tędy droga. Za dużo w nim było konserwantów, sztucznych polepszaczy smaku, a przede wszystkim cukru. Kupiłam więc buraki, odkurzyłam zapomnianą sokowirówkę i zrobiłam sok, sam niezbyt mi smakował, więc dodałam marchewki i to był strzał w dziesiątkę. Sok jest pyszny, zdrowy i przede wszystkim bez konserwantów. W moim soku pływało kilka farfocli, ale nie chciało mi się bawić w filtrowanie przez gazę :)


"Czerwony burak to bardzo popularne warzywo, które przeżywa prawdziwy renesans. Jego walory zdrowotne w pełni to uzasadniają. Powinien gościć na naszych stołach jak najczęściej. Zawiera oprócz witaminy C i B1 wiele makro- i mikroelementów, jest w nim dużo wapnia, magnezu, sodu, potasu oraz dwa rzadkie metale: rubid i cez. Ten skład chemiczny buraka ma bardzo duże znaczenie w zwalczaniu nowotworów….
Picie surowego soku z buraków jest wskazane dla wszystkich, bowiem ma on właściwości oczyszczające krew i pomagające w wyda­laniu kwasu moczowego z organizmu. Pobudza też krążenie i bardzo pomaga przy złej przemianie materii. Możemy sami się o tym przekonać, pijąc dwa razy dziennie przed posiłkami ok. pół szklanki soku rozcieńczonego zimną wodą. Z kolei dla osób cierpiących na nadciśnienie krwi poleca się picie surowego soku z buraków zmiesza­nego w proporcji pół na pół z miodem. "
źródło: roik.pl 

"Według najnowszych badań picie soku z buraków zwiększa wytrzymałość, entuzjazm, a nawet pozwala dłużej trenować sportowcom.
Picie soku z buraków każdego dnia zwiększa naszą wytrzymałość nawet o 16 procent. Sok sprawia, że organizm traci mniej tlenu, przez co odczuwamy mniejsze zmęczenie."
 źródło: mamzdrowie.pl

32 komentarze:

  1. No ciekawe, nigdy nie piłam soku z buraka ;) Może być dobry... Spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ahhh, aż mi wstyd. xD U mnie na stole w kuchni stoi sokowirówka i się tak marnuje! Jutro bankowo robię sobie sok z buraków i z marchewką.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie próbowałam, ale może się skuszę, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląd smakowicie :D Może też spróbuję pobawić się sokowirówką ... o ile ją znajdę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. moja największa bolączka to brak sokowirówki :c strasznie jestem ciekawa, jak smakuje taki soczek

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo tak zachęcających właściwości soku z buraków niestety nie wezmę niczego takiego do ust. Z marchewką czy bez jestem na to strasznie wybredna. Taki mój los, że nienawidzę warzyw i mogłabym jednie pic sok z pomarańczy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy bym tego nie wypiła , ale kto co woli :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z marchewką nie próbowałam. Dodaję często jabłko i seler albo pietruszkę. A farfocle lubię najbardziej w takich sokach :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Buraczki uwielbiam, a soku jeszcze nie próbowałam.. ale skoro mówisz że dobrze smakuje to może kiedyś sobie zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy post! Chętnie napiłabym się takiego soku!

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię warzywa ale chyba jednak zostanę przy barszczu :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiedziałam, ze buraki mają takie cudowne działanie :) Mimo wszystko nie są moim ulubionym warzywem i rzadko je jadam

    OdpowiedzUsuń
  13. Buraki lubię tylko takie smażone, do obiadku i barszczyk ;p chyba bym się nie zmusiła by pić sok, podobnie jak mam z sokiem pomidorowym.

    OdpowiedzUsuń
  14. Widzę, że również masz schizę na punkcie zdrowego odżywiania ;)
    Ja tak samo.. codziennie potrafię przeczytać od groma stron na temat zdrowego odżywiania,
    właściwości i działań różnych produktów..
    Co do soku z buraków to mnie zachęciłaś..
    również muszę spróbować. ;)
    Polecam też olej lniany i siemie lniane..
    mozesz poczytać sobie na necie o ich działaniu,
    skoro interesujesz się takimi rzeczami to na pewno Cię to zaciekawi :D
    A naprawdę polecam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o oleju lnianym powiedziała mi mama :)
      i już od dłuższego czasu go używam :)

      Usuń
  15. Z pewnością skusiłabym się na zrobienie takiego soku gdyby nie fakt, że buraki lubię tylko i wyłącznie w postaci przystawki do obiadu. :) Mimo wszystko gratuluję pomysłu z dodaniem marchewki. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zostałaś otagowana, zapraszam do zabawy:)
    http://paryska88.blogspot.com/2012/05/nowe-kosmetyki-i-tag-dbam-o-swoje.html

    OdpowiedzUsuń
  17. słyszałam tez o tym ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Podziwiam i cieszę się, że Ci smakuje ;) Ja nie potrafię chyba żadnych warzywnych soków ani koktajli wypić ... buaaaa! nie wiem dlaczego, ale dla mnie warzywa tylko niezmiksowane ;) Buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
  19. Wooow, soku z buraka jeszcze nie piłam, ale pewnie wszystko przede mną - na pewno zdrowy i dobry dla organizmu, więc warto! :)

    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  20. Ojej cudowny blog ! może dzięki Tobie i Twojemu blogowi schudne w końcu te trzy kg ! :)

    Buziaki! obserwuję :)

    http://kajulekk.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  21. Na pierwszy rzut oka : sok z buraka. Wydaje się niesmaczne i nieciekawe. Ale, zachęciłaś mnie ( :
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Odpowiedzi
    1. żyję, żyję :)

      ale mam "gorący" okres na uczelni i stanowczo za mało czasu :(

      wrócę tutaj jak tylko to wszystko się skończy :)

      Usuń
  23. fajny blog
    zapraszam do siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  24. dla tych bardziej wygodnych lub osób niemających sokowirówki polecam zdrowe soczki z buraka (nie te w kartonie tylko szklanej buteleczce). Przyznam, ze buraczanego nie piłam, ale marchewka i inne pyszności już u mnie gościły :) Muszę spróbować tego o którym piszesz:)

    OdpowiedzUsuń
  25. witam:)ja pije soki z buraków marchwi dorzucam do niego albo pomarancze,jablko albo mandarynki w zaleznosci co jest wdomu:) uwazam ze ten sok to super sprawa odkad go pije a pije go od wrzesnia nie mialam nawet kataru, czesto mialam anemie teraz mam spokoj, mialam ciagle problemy z opryszczkami odkad pije nie wyskoczyla mi ani raz:) i prawda jest ze po takim soku jestesmy bardziej wytrzymali i nie odczuwamy zmeczenia :) i reguluje przemiane materi, polecam!!

    OdpowiedzUsuń
  26. A ja sok robie taki (codziennie rano wysoka szklanka 350ml):
    1) 6-7 marchewek
    2) cwiartka selera
    3) 3-4 lodyzki selera naciowego
    4) 2 jablka
    5) 1 gruszka
    6) 2-3 sredniej wielkosci buraki

    Robie od czterech miesiecy dla zony i dla siebie codziennie rano w sokowirowce i nie pamietam, zebym kiedykolwiek czul sie lepiej. Stracilem na wadze, mam wiecej energii i wolniej sie mecze. Do tego na sniadanie jajecznica z dwoch jajek i tost z serkiem i juz jestem gotowy na podboj swiata :)
    Pozdrawiam wszystkich milosnikow zdrowego odzywiania.

    OdpowiedzUsuń
  27. jak długo można przetrzymywać zrobiony sok ???

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...