wtorek, 17 lipca 2012

zielona i żółta fasolka szparagowa

Uwielbiam fasolkę szparagową, ze względu na to że podjęłam decyzję o zdrowym odżywianiu, coraz częściej warzywa królują na moim stole. Po przeczytaniu kilkunastu artykułów na temat fasolki, postanowiłam przedstawić Wam, najważniejsze informacje.
Dlaczego warto jeść fasolkę?
Fasolka szparagowa zawiera potas, wapń, fosfor, żelazo i mangan. Ma właściwości zmniejszające poziom cukru we krwi. Fasolka ma tylko 32 kcal i dużo błonnika, a więc możemy ją śmiało jeść przy okazji stosowania różnych diet. Warzywa te dobroczynnie wpływają również na nerki i pęcherz.  Fasolka polecana jest również osobom z niedoborem żelaza i wysokim poziomem cukru.
źródło: se.pl

Moją fasolkę ugotowałam wczoraj i zjadłam na kolację (oczywiście nie całą)


6 komentarzy:

  1. Też uwielbiam fasolkę ;)
    Mogłabym jeść w nieograniczonych ilościach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię fasolkę, szczególnie w zupie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jakoś w zupie nieszczególnie, ale za to taką gotowaną uwielbiam :)

      Usuń
  3. Uwielbiam fasolkę:) Niedawno próbowałam czarnej odmiany, wcześniej się z taką nie spotkałam..
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fasolka zielona (i żółta), to zaraz obok szparagów i bobu warzywo za którym czekam cały rok :) Co roku latem staram się zjeść tych warzy tyle żeby mieć dość na cały rok i nigdy się to nie udaje :P Za szparagami tęsknię już dzisiaj. W październiku pewnie zatęsknię za świeżą fasolką :( ach... byle do wiosny (2015) :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...